دوستانی که در بازیها شرکت میکنند اگر به مشکلی در حل سوالات برمیخورند حتما سعی کنند در قسمت نظرات با دیگران مشورت کنند. فعلا تا راهاندازی سیستم فروم گروه، تنها راه مناسب بحث درباره سوالات، بخش نظرات است.
سوال یازدهم: ارتش
آدرس سوال: https://www.spoj.pl/problems/ARMY
سطح: دو
زمان حل: 2 روز
منابع مطالعاتی: بخش 9.1 کتاب [۱]، شما بگید!
کلمات کلیدی حل: ماکزیمم، شما بگید!
نکات کلیدی حل: شما بگید!
کد حل: دریافت کنید.
سوال دوازدهم: آقای جرج
آدرس سوال: https://www.spoj.pl/problems/GEORGE
سطح: چهار
زمان حل: 5 روز
منابع مطالعاتی: بخش 24.3 کتاب [۱]، بخش 4.2 کتاب [۲]، شما بگید!
کلمات کلیدی حل: دیکسترا، شما بگید!
نکات کلیدی حل: شما بگید!
توضیحات حل: حل با تغییر جزیی الگوریتم دیکسترا ممکن است. کافیست علاوه بر ماتریس مجاورت w، ماتریس A دیگری از جاده ها داشته باشیم که در خانه ij آن زمان ورود جرج به آن جاده قرار دارد. در الگوریتم دیکسترا با فرض این که در هر لحظه راسی که کوتاه ترین مسیر آن تعیین شده است u باشد، برای هر راس v متصل به u اگر d[u]>=A[u,v]&&d[u]<A[u,v]+w[u,v] برقرار باشد باید زمانی اضافی را متناسب با مقادیر ماتریس های A و w و بردار d به زمان عادی بین u و v (w[u,v]) افزود.
کد حل: شما بگید!
موفق باشید.
-------------------
[۱] Introduction to Algorithms, 2nd Edition
[۲] طراحی الگوریتمها با شبه کدهای ++C، جعفرنژاد قومی، جهاد دانشگاهی
سوال یازدهم: ارتش
آدرس سوال: https://www.spoj.pl/problems/ARMY
سطح: دو
زمان حل: 2 روز
منابع مطالعاتی: بخش 9.1 کتاب [۱]، شما بگید!
کلمات کلیدی حل: ماکزیمم، شما بگید!
نکات کلیدی حل: شما بگید!
کد حل: دریافت کنید.
سوال دوازدهم: آقای جرج
آدرس سوال: https://www.spoj.pl/problems/GEORGE
سطح: چهار
زمان حل: 5 روز
منابع مطالعاتی: بخش 24.3 کتاب [۱]، بخش 4.2 کتاب [۲]، شما بگید!
کلمات کلیدی حل: دیکسترا، شما بگید!
نکات کلیدی حل: شما بگید!
توضیحات حل: حل با تغییر جزیی الگوریتم دیکسترا ممکن است. کافیست علاوه بر ماتریس مجاورت w، ماتریس A دیگری از جاده ها داشته باشیم که در خانه ij آن زمان ورود جرج به آن جاده قرار دارد. در الگوریتم دیکسترا با فرض این که در هر لحظه راسی که کوتاه ترین مسیر آن تعیین شده است u باشد، برای هر راس v متصل به u اگر d[u]>=A[u,v]&&d[u]<A[u,v]+w[u,v] برقرار باشد باید زمانی اضافی را متناسب با مقادیر ماتریس های A و w و بردار d به زمان عادی بین u و v (w[u,v]) افزود.
کد حل: شما بگید!
موفق باشید.
-------------------
[۱] Introduction to Algorithms, 2nd Edition
[۲] طراحی الگوریتمها با شبه کدهای ++C، جعفرنژاد قومی، جهاد دانشگاهی
11 نظر:
نکته ی کلیدی سوال 11:
یافتن ماکزیمم
سلام،
سوال پیشنهادی:ُSNOWMAN
لینک سوال:
https://www.spoj.pl/problems/SNOWMAN/
سطح سوال: یک.
من سوال 11 رو از هر راهی که حل میکنم پیغام wrong answer می ده تا الان 3 تا کد رو امتحان کردم .
سلام، راه حلتون چی هست؟
یک حلقه برای دوره های جنگ در هر بار تکرار حلقه (بیشترین تعداد هیولاها در هر یک از دو رقیب تعداد تکرار حلقه است ) min نیرو در هر یک از گروه ها حذف می شود و در آخر وقتی از هر کدام یک هیولا باقی مانده است هر کدام نیروی بیشتری داشته باشد برنده همان است و اگر یکسان باشند برنده godzilla است .
چه ترتیبی برای پردازش نیروها در نظر گرفته اید؟
اگر کدتونو قرار بدید بهتر میشه کمک کرد.
البته لزومی به حذف تک به تک نیروها نیست، با یک مشاهده درمیابیم که همیشه برنده نهایی لشکری است که قوی ترین نیرو رو داره.
مدل دیگه ای که کد نوشتم به همین صورته که گروهی که قوی ترین نیرو رو داره برنه است ولی باز هم wrong answer میده .
آیا امکان وجود قویترین نیرو در هر دو دسته رو در نظر گرفتید؟
بله در این صورت ارتش گودزیلا برنده است.
سلام.من سوال 11 رو اکسپت گرفتم.چطوری کدمو به اشتراک بذارم؟
خوب پس کدتونو اینجا بذارید تا یک نگاهی به آن بندازیم. همچنین بررسی کنید فرمت خروجی دقیقا رعایت شده است.
به محمد: کد رو به وبلاگ ایمیل کنید.
ارسال یک نظر