IKIU-CE, The computer-engineering students web log - Qazvin, وب‌نوشت دانشجویان گروه مهندسی کامپیوتر - قزوین
یادداشت‌ها: فارسی ، Posts: English

۱۳۸۸ مرداد ۲۵, یکشنبه

SG2009 - The Problems

دوستانی که در بازیها شرکت میکنند اگر به مشکلی در حل سوالات برمیخورند حتما سعی کنند در قسمت نظرات با دیگران مشورت کنند. فعلا تا راهاندازی سیستم فروم گروه، تنها راه مناسب بحث درباره سوالات، بخش نظرات است.

سوال یازدهم: ارتش
آدرس سوال: https://www.spoj.pl/problems/ARMY
سطح: دو
زمان حل: 2 روز
منابع مطالعاتی: بخش 9.1 کتاب [۱]، شما بگید!
کلمات کلیدی حل: ماکزیمم، شما بگید!
نکات کلیدی حل: شما بگید!
کد حل: دریافت کنید.

سوال دوازدهم: آقای جرج
آدرس سوال: https://www.spoj.pl/problems/GEORGE
سطح: چهار
زمان حل: 5 روز
منابع مطالعاتی: بخش 24.3 کتاب [۱]، بخش 4.2 کتاب [۲]، شما بگید!
کلمات کلیدی حل: دیکسترا، شما بگید!
نکات کلیدی حل: شما بگید!
توضیحات حل: حل با تغییر جزیی الگوریتم دیکسترا ممکن است. کافیست علاوه بر ماتریس مجاورت w، ماتریس A دیگری از جاده ها داشته باشیم که در خانه ij آن زمان ورود جرج به آن جاده قرار دارد. در الگوریتم دیکسترا با فرض این که در هر لحظه راسی که کوتاه ترین مسیر آن تعیین شده است u باشد، برای هر راس v متصل به u اگر d[u]>=A[u,v]&&d[u]<A[u,v]+w[u,v] برقرار باشد باید زمانی اضافی را متناسب با مقادیر ماتریس های A و w و بردار d به زمان عادی بین u و v (w[u,v]) افزود.
کد حل: شما بگید!

موفق باشید.

-------------------
[۱] Introduction to Algorithms, 2nd Edition
[۲] طراحی الگوریتمها با شبه کدهای ++C، جعفرنژاد قومی، جهاد دانشگاهی

11 نظر:

majid گفت...

نکته ی کلیدی سوال 11:
یافتن ماکزیمم

majid گفت...

سلام،
سوال پیشنهادی:ُSNOWMAN
لینک سوال:
https://www.spoj.pl/problems/SNOWMAN/
سطح سوال: یک.

n گفت...

من سوال 11 رو از هر راهی که حل میکنم پیغام wrong answer می ده تا الان 3 تا کد رو امتحان کردم .

ناشناس گفت...

سلام، راه حلتون چی هست؟

n گفت...

یک حلقه برای دوره های جنگ در هر بار تکرار حلقه (بیشترین تعداد هیولاها در هر یک از دو رقیب تعداد تکرار حلقه است ) min نیرو در هر یک از گروه ها حذف می شود و در آخر وقتی از هر کدام یک هیولا باقی مانده است هر کدام نیروی بیشتری داشته باشد برنده همان است و اگر یکسان باشند برنده godzilla است .

ناشناس گفت...

چه ترتیبی برای پردازش نیروها در نظر گرفته اید؟
اگر کدتونو قرار بدید بهتر میشه کمک کرد.

البته لزومی به حذف تک به تک نیروها نیست، با یک مشاهده درمیابیم که همیشه برنده نهایی لشکری است که قوی ترین نیرو رو داره.

n گفت...

مدل دیگه ای که کد نوشتم به همین صورته که گروهی که قوی ترین نیرو رو داره برنه است ولی باز هم wrong answer میده .

ناشناس گفت...

آیا امکان وجود قویترین نیرو در هر دو دسته رو در نظر گرفتید؟

n گفت...

بله در این صورت ارتش گودزیلا برنده است.

محمد گفت...

سلام.من سوال 11 رو اکسپت گرفتم.چطوری کدمو به اشتراک بذارم؟

ناشناس گفت...

خوب پس کدتونو اینجا بذارید تا یک نگاهی به آن بندازیم. همچنین بررسی کنید فرمت خروجی دقیقا رعایت شده است.


به محمد: کد رو به وبلاگ ایمیل کنید.