خوب، نخستین سوالات بازیهای تابستانی به شرح زیر است.
سوالات، ممکن است از داوریهای متفاوتی انتخاب شوند و بدیهی است که برای حل سوالات باید در آنها ثبت نام کنید. برای برخی سوالات ممکن است سطح آن نیز تعیین شود که عددی بین یک تا ده خواهد بود و عدد بالاتر نشاندهنده سختتر بودن سوال است.
زمان حل نیز صرفا محدوده مناسبی را تا پیش از تعیین سوال/سوالات بعدی معین میکند. به عنوان مثال، سه روز (و نه شش روز) پس از طرح سوالات زیر، سوالات بعدی مطرح خواهند شد.
کلمات و نکات کلیدی حل مسایل در طول زمان حل مسئله، توسط خود شما، به تدریج تکمیل و نهایتا به راه حل کامل خواهد رسید.
از ایدههای شما در چگونگی طرح مسایل بازیهای تابستانی استقبال میکنیم. اگر مسئله جالبی نیز به نظرتان رسید میتوانید مطرح کنید تا در سوالات گنجانده شود.
سوال اول: درصدهای هفتگانه
آدرس سوال: https://www.spoj.pl/problems/SEVENPER
سطح: یک
زمان حل: ۳ روز
منابع مطالعاتی: شما بگید!
کلمات کلیدی حل: جایگزینی، شما بگید!
نکات کلیدی حل: 1. کاراکترهای مورد نظر را با معادلشان جایگزین کنید یا از ورودی کاراکتری بخوانید و معادل هر کاراکتر را بنویسید. 2. شما بگید!
کد حل: دریافت کنید.
سوال دوم: عدد خوششانس!
آدرس سوال: https://www.spoj.pl/problems/KLUCKY
سطح: یک
زمان حل: ۳ روز
منابع مطالعاتی: شما بگید!
کلمات کلیدی حل: عدد باینری، وزن، شما بگید!
نکات کلیدی حل: 1. سری مذکور همان اعداد باینری 1، 10، 11، .. هستند با این تفاوت که وزن هر یک به جای دو، پنج است. 2. از عملگرهای شیفت استفاده کنید. 3. شما بگید!
کد حل: دریافت کنید.
موفق باشید.
سوالات، ممکن است از داوریهای متفاوتی انتخاب شوند و بدیهی است که برای حل سوالات باید در آنها ثبت نام کنید. برای برخی سوالات ممکن است سطح آن نیز تعیین شود که عددی بین یک تا ده خواهد بود و عدد بالاتر نشاندهنده سختتر بودن سوال است.
زمان حل نیز صرفا محدوده مناسبی را تا پیش از تعیین سوال/سوالات بعدی معین میکند. به عنوان مثال، سه روز (و نه شش روز) پس از طرح سوالات زیر، سوالات بعدی مطرح خواهند شد.
کلمات و نکات کلیدی حل مسایل در طول زمان حل مسئله، توسط خود شما، به تدریج تکمیل و نهایتا به راه حل کامل خواهد رسید.
از ایدههای شما در چگونگی طرح مسایل بازیهای تابستانی استقبال میکنیم. اگر مسئله جالبی نیز به نظرتان رسید میتوانید مطرح کنید تا در سوالات گنجانده شود.
سوال اول: درصدهای هفتگانه
آدرس سوال: https://www.spoj.pl/problems/SEVENPER
سطح: یک
زمان حل: ۳ روز
منابع مطالعاتی: شما بگید!
کلمات کلیدی حل: جایگزینی، شما بگید!
نکات کلیدی حل: 1. کاراکترهای مورد نظر را با معادلشان جایگزین کنید یا از ورودی کاراکتری بخوانید و معادل هر کاراکتر را بنویسید. 2. شما بگید!
کد حل: دریافت کنید.
سوال دوم: عدد خوششانس!
آدرس سوال: https://www.spoj.pl/problems/KLUCKY
سطح: یک
زمان حل: ۳ روز
منابع مطالعاتی: شما بگید!
کلمات کلیدی حل: عدد باینری، وزن، شما بگید!
نکات کلیدی حل: 1. سری مذکور همان اعداد باینری 1، 10، 11، .. هستند با این تفاوت که وزن هر یک به جای دو، پنج است. 2. از عملگرهای شیفت استفاده کنید. 3. شما بگید!
کد حل: دریافت کنید.
موفق باشید.
10 نظر:
سلام
ببخشید می خواستم بدونم ایا در جاوا در کلاس string متد خاصی داریم که توو جایگزینی رشته به جای کاراکتر بهموون کمک کنه؟اگه می شه این قسمت رو یه راهنمااییه کوچولو بکنید...
سلام
از تابع replaceAll می توانید استفاده کنید که امضای آن به این صورت است:
replaceAll(String regex, String replacement)
فقط باید توجه کنید که این تابع یک *عبارت باقاعده* را با یک رشته جایگزین می کند. به بیان ساده برای جایگزینی کاراکترهای
[, ], *, +, ?, $, ^, |, ), (
باید یک \ پیش از آن ها قرار دهید.
ali joon age mitooni zamano 3 rooz ro bishtar kon,akhe bishtare bache ha tabestun bishtar khoshgozaruni mikonan ta code nevisi
man kheili dust daram,sherkat konam vali niaz be komake bishtari daram
سلام،
راهنمایی سوال 1:
می تونیم به جای String خوندن، کاراکتر کاراکتر بخونیم و بررسی کنیم که آیا هر کاراکتر باید چاپ شود، یا معادل آن مثلاً 20% باید چاپ شود.
لطفا در نظرات خود حداقل اسمتون رو بنویسید
مجتبی جان به خاطر تو پنج دقیقه هم رووش!
سلام،
به نظرم مدت زمان تعیین شده برای این دو تا سوال کافی بود، مجتبی باور کن هر دوتا سوالش روی هم 2 ساعت وقت می گیره.
تازه سواله 1 رو هم که راهنمایی کردم(تقریباً حل سوال رو گفتم)
علی اگه می شه یه برد درست بشه که به میزان سوالاتی که تا آخر تابستون طرح می شه و بچه ها حل می کنن،یه score در نظر گرفته بشه.
اگه می شه حالت game اش بیشتر بشه.
سلام،
مجید جان این بازی ها بیشتر جنبه تمرین دارد نه جنبه رقابتی.
در طول تابستان مسابقاتی نیز برگزار خواهیم کرد.
کلمه ی کلیدی سوال 2:
log در مبنای 2.
bebakhshid tu code avaletun tu vorudimun chanta sharte dge ham bayad midashtim ke masalan inke 2 ta ya bishtar space dar kenare ham nemitune biado ya avale reshteh nabayad space bezarim,ama tu code reayat nashode.....
ارسال یک نظر