IKIU-CE, The computer-engineering students web log - Qazvin, وب‌نوشت دانشجویان گروه مهندسی کامپیوتر - قزوین
یادداشت‌ها: فارسی ، Posts: English

۱۳۸۸ فروردین ۲۱, جمعه

اعزام دانشجویان ایرانی به مسابقات ACM

سرپرست مسابقه برنامه‌نویسی ACM در ایران از اعزام دو تیم از ایران به مسابقات جهانی برنامه‌نویسی خبر داد و گفت: این دو تیم جمعه هفته آینده برای شركت در این مسابقه عازم سوئد می‌شوند تا به رقابت با برترین دانشجویان دنیا در این زمینه بپردازند.

دکتر محمد قدسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این مطلب گفت: دو تیم از ایران، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برای مسابقات جهانی برنامه‌نویسی اعزام می‌شوند.
وی این مسابقه را المپیک برنامه‌نویسان خواند و افزود: این دوره از مسابقات در استکهلم سوئد برگزار می‌شود که در آن 100 تیم برتر که در مسابقات محلی شرکت کرده‌اند به این مسابقات راه یافتند.
دکتر قدسی با تاکید بر اینکه یکی از مسابقات منطقه‌ای در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار داشت: در این مسابقات تیم‌های ژاپن، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه امیرکبیر به ترتیب تیم‌های اول تا سوم شدند که این تیم‌ها سهمیه‌ای برای حضور در مسابقات جهانی دریافت کردند.
سرپرست مسابقه برنامه‌نویسی ACM در ایران به اهمیت مسابقات جهانی برنامه‌نویسی اشاره کرد و به مهر گفت: هر دانشگاه برتر می‌تواند تنها یک تیم سه نفره به این مسابقات اعزام کند.
دکتر قدسی اضافه کرد: در حال حاضر دو تیم اعزامی از ایران ویزا برای شرکت در این مسابقات را دریافت کرده‌اند و جمعه هفته آینده (28 فروردین ماه) عازم استکهلم می‌شوند.
به گفته وی این مسابقات روز 4 اردیبهشت ماه برابر 24 آوریل برگزار می‌شود.