IKIU-CE, The computer-engineering students web log - Qazvin, وب‌نوشت دانشجویان گروه مهندسی کامپیوتر - قزوین
یادداشت‌ها: فارسی ، Posts: English

۱۳۸۷ بهمن ۲۱, دوشنبه

ترم دوم

ترم دوم آغاز شده و تقریبا وضعیت اکثر دروس مشخص است.

برای درس طراحی الگوریتم (که 3 واحد آن عملی است!!) 8 تا 10 نمره برای پروژه ها و 10 تا 12 نمره برای امتحانات کتبی در نظر گرفته شده است. مرجع این درس کتاب Introduction to Algorithms ویراست دوم، نوشته Cormen، Leiserson، Rivest و Stein است که می توانید از اینجا دریافت نمایید. طی دو جلسه گذشته، چهار فصل اول و بخشی از فصل پنجم این کتاب تدریس شد. تا پایان ترم نیز کل کتاب تدریس خواهد شد.
برای درس مدارهای منطقی (علیاری)، چهار کوییز + میانترم + پایان ترم = 75% + تکلیف 30% در نظر گرفته شده است. منبع اصلی این درس جزوه و یکی از دو کتاب "طراحی مدارهای دیجیتال نلسون" و "طراحی دیجیتال موریس مانو" نیز به عنوان کتاب کمکی است.
منبع درس نظریه زبان ها و ماشین ها کتاب Automata Theory with Modern Applications نوشته جیمز اندرسون است که می توانید از اینجا دریافت نمایید.
در درس شیوه ارایه مطالب علمی و فنی نیز 10 تا 12 نمره برای پروژه ها و 10 تا 8 نمره برای امتحانات مقرر و کتاب "شیوه ارایه مطالب علمی و فنی دکتر روحانی رانکوهی، ویراست سوم" نیز به عنوان مرجع این درس معرفی شده است. پروژه های این درس در سه بخش ارایه، مقاله و چندرسانه ای تقسیم می شوند. دانشجویان باید موضوع خود را در جلسه آینده معرفی نمایند. موضوعات می توانند در زمینه دلخواه باشند و همچنین باید به زبان فارسی ارایه شوند. موضوعات انتخابی نباید در بخش فارسی ویکی پدیا موجود و (یا در صورت وجود) کامل باشند.

موفق باشید