IKIU-CE, The computer-engineering students web log - Qazvin, وب‌نوشت دانشجویان گروه مهندسی کامپیوتر - قزوین
یادداشت‌ها: فارسی ، Posts: English

۱۳۸۷ آذر ۵, سه‌شنبه

ششمین مسابقه سراسری برنامه نویسی اینترنتی در ایران

به نام آنکه جان را فکرت آموخت

دکتر محمد قدسی
سرپرست مسابقه برنامه نویسی ای سی ام در ایران

      ششمین مسابقه سراسری اینترنتی 5شنبه 7 آذر 1387 به میزبانی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود. در این مسابقه بیش از 230 تیم از 70 دانشگاه و موسسه آموزش عالی کشور و چند دبیرستان شرکت خواهند کرد. هر تیم شامل 3 عضو است.

      هدف از این مسابقه آزمایشی کمک به دانشگاه های مختلف است تا تیم های برتر خود را انتخاب و به دهمین مسابقه منطقه ای ای سی ام که در روز جمعه 6 دی به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و در این دانشگاه برگزار می شود اعزام نمایند. 3 تیم برنده مسابقه منطقه ای تهران (از 3 دانشگاه مختلف) به 33امین مسابقه جهانی برنامه نویسی ای سی ام که در فروردین 88 در استکهلم سوئد برگزار می شود راه خواهند یافت.

      مسابقه اینترنتی از ساعت 10 صبح به مدت 5 ساعت و بر روی اینترنت برگزار می شود. 9 مسئله به تیم ها داده خواهد شد و تیم ها حل هر مسئله را از طریق سایتی در دانشگاه صنعتی شریف به سیستم داوری ارسال می کنند که به طور خودکار تصحیح و درستی یا نادرستی آن از طریق ایمیل به اطلاع تیم ارسال کننده خواهد رسید. رتبه بندی تیم ها هم به صورت برخط در اختیار همه شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت. تیم هایی که در زمان کمتری تعداد مسئله بیشتری حل کنند رتبه بالاتری خواهند داشت. این سیستم برگزاری خودکار توسط دانشجویان دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف طراحی و اجرا شده است.

      برای اطلاعات بیشتر به http://acmtehran.blogspot.com مراجعه فرمایید.